KUP AKCJE
Niniejszy materiał ma wyłącznie charakter promocyjny i reklamowy, a rodzaj oferty publicznej nie wymaga udostępnienia prospektu emisyjnego, ani memorandum informacyjnego.
  • 148 400 PLN zebrany kapitał
  • 28 dni pozostały czas
  • 37 akcjonariuszy
  • 1 120 000 PLN kwota zbiórki
  • 12,903 % procent oferowany
  • 70 PLN cena akcji
  • 16 000 liczba akcji
  • 17.05.2019 data zakończenia
  • FLEXIBLE model zbiórki

Escola S.A. to dynamicznie rozwijający się software house skoncentrowany na rynku aplikacji mobilnych, rozwijający produkty dla dużych klientów korporacyjnych. Poprzez konsolidację branży mobile, spółka osiągnęła znaczącą pozycję na rodzimym rynku, którą zamierza jeszcze umocnić poprzez przejęcie kolejnych trzech firm.

Już dziś możesz zostać akcjonariuszem Escola S.A. i razem z nami zarabiać na rynku mobile!

Porozmawiaj na żywo z przedstawicielami Escola S.A.

Webinar #2
16.05.2019r. (czwartek) godzina 18:30

Escola S.A.

Lider rynku mobile w Polsce

Escola S.A. to grupa marek skupiona wokół rynku mobile. W ciągu 2 lat funkcjonowania jako spółka akcyjna, wytworzyliśmy ponad 20 aplikacji dla sektora bankowego, farmaceutycznego, paliwowego, czy FMCG. Prawdopodobnie, przynajmniej jedną z naszych aplikacji masz na telefonie, a my na stałe współpracujemy z naszymi klientami, by były one jeszcze przyjemniejsze w użyciu, szybsze, bezpieczniejsze, a przede wszystkim użyteczne!

Od roku 2019 postanowiliśmy zrobić śmiały ruch i przejąć 3 spółki z obszaru mobile w Polsce. Przejmujemy 100% udziałów w spółkach, które pomogą nam:

  • zwiększyć liczbę klientów w Polsce i za granicą
  • wejść w posiadanie dwóch produktów mobile, które dzięki naszej inwestycji będzie można skalować i osiągnąć dobry zwrot z inwestycji
  • poszerzyć nasz zespół developerski w Escola S.A.

ESCOLA jest partnerem technologicznym wiodących firm z rynku nowych technologii

Dotychczasowe osiągnięcia

W samym roku 2018 zrealizowaliśmy 15 aplikacji mobilnych oraz 4 strony mobilne. Za aplikację Orlen Mobile otrzymaliśmy prestiżowe wyróżnienie Mobile Trends Awards. Pozyskaliśmy też dofinansowanie na wytworzenie własnego produktu - innowacyjnej aplikacji dla rynku weterynaryjnego w wysokości 791 tys. PLN. Nasz największy realizowany obecnie kontrakt opiewa na kwotę 630 tys. netto. W ciągu wieloletniej działalności zrealizowaliśmy projekty informatyczne dla wielu klientów korporacyjnych oraz banków w Polsce oraz na arenie międzynarodowej.

Nasi dotychczasowi klienci

Cele inwestycyjne i przyszłość

W ramach emisji przy współpracy z Beesfund planujemy inwestycję w trzy spółki z rynku mobile. W każdej z nich zakupimy 100% udziałów. Transakcja pozwoli nam na rozwój produktów własnych, poszerzenie portfolio klientów oraz zwiększenie zespołu programistycznego Escola. Środki przeznaczymy nie tylko na zakup spółek, ale także na skalowanie własnych produktów mobilnych. Poniższe cele obejmują nie tylko koszty wytworzenia aplikacji, ale także wejścia na rynek i wstępnego skalowania produktu. W perspektywie 2-3 lat planujemy by spółki-córki spłacały zainwestowane środki.

W przypadku każdej z zakupionych spółek, zespół założycielski firmy przejmowanej otrzyma pakiet akcji Escola S.A.. Dodatkowo, spółka-matka będzie wspierała rozwój danej spółki-córki.

Jakie spółki przejmiemy?

Firma 1

Zyskowna firma produktowa, tworząca produkty mobilne m.in. dla takich marek jak CD PROJEKT RED.

Firma 2

Firma programistyczna o przychodach około 800 tys. złotych (150 tys. zysku za rok 2018), posiadająca dobrą ekspozycję na zagranicę.

Firma 3

Największy portal dotyczący Mobile w Polsce. Będzie on źródłem pozyskiwania klientów oraz rozpoznawalności dla Escola.

Aż do zakończenia emisji nie możemy podawać publicznie nazw spółek, których przejęcie planujemy. W przypadku zebrania kwoty niższej niż 800.000 złotych, Escola może zakupić tylko dwie spółki z prezentowanych trzech.

Planowane kroki rozwoju na dalszą przyszłość:

2020

Posiadanie co najmniej 1 własnego produktu mobilnego zarabiającego minimum 1 milion złotych rocznie.

2021

Posiadanie portfolio produktów zarabiających łącznie minimum 3 miliony złotych rocznie.

2022

Debiut Escola S.A. na Giełdzie lub sprzedaż spółki dla inwestora branżowego.

Zespół Escola S.A.

Krzysztof Wojewodzic

Prezes Zarządu (CEO)

W przeszłości założył i sprzedał dwa udane startupy w branży EdTech. Doświadczenie korporacyjne zdobywał pracując dla BCG przy projektach aplikacji mobilnych i webowych. Posiada doktorat z zakresu modeli biznesowych w IT. Jako prelegent z zakresu IT/mobile, brał udział w wielu KLUCZOWYCH wydarzeniach BIZNESOWYCH takich jak World Economic Forum w Davos czy Global Agenda w Londynie.

Daniel Nowosielski

Dyrektor ds. Technologii (CTO)

Szef międzynarodowych zespołów informatycznych z ponad 18-letnim doświadczeniem. Kierował licznymi projektami dla klientów korporacyjnych oraz banków. Odpowiada za techniczny nadzór nad projektami w Escola.

prof. Witold Orłowski

Przewodniczący Rady Nadzorczej

Główny ekonomista PwC, Rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula. W Escola S.A. odpowiada za nadzór nad strategią spółki, kontakty z głównymi klientami z sektora bankowego i korporacyjnego. Wpływa także doradczo na przejęcia spółek i strategię rozwoju w Escola S.A.

prof. Dariusz Jemielniak

Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej

Specjalizuje się w zarządzaniu nowymi technologiami. Wykładowca Harvard University oraz MIT. Jeden z członków zarządu światowej Wikipedii. Odpowiada za strategię w obszarze nowych technologii, a także wyszukiwanie nowych obszarów ekspansji spółki w zakresie Badawczo-Rozwojowym oraz za rozwój na rynkach zagranicznych.

Andrzej Grzybowski

Członek Rady Nadzorczej

Były dyrektor ds. rozwoju w firmie Intel. Od lat związany z branżą IT w obszarach biznesowych i badawczo-rozwojowych. Odpowiada za partnerstwa z firmami z branży technologicznej oraz za rozwój na rynkach zagranicznych.

Mariusz Turski

Członek Rady Nadzorczej

Współzałożyciel Polski Przedsiębiorczej, Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, Business Linku oraz funduszy bValue, AIP SEED Capital, Angels VC. W Escola S.A. odpowiada za relacje inwestorskie oraz kontakt z kluczowymi klientami.

Dodatkowe korzyści z inwestycji

Od 1 akcji (70 złotych)

Udział w WZA
  • Udział w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy
  • Dostęp do zamkniętej grupy “akcjonariusze Escola S.A.”

Od 10 akcji (700 złotych)

e-book o mobile
  • Udział w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy
  • Dostęp do zamkniętej grupy “akcjonariusze Escola S.A.”
  • E-book z najlepszymi artykułami dotyczącymi rynku mobile i IT na Twoją skrzynkę mailową

Od 50 akcji (3500 złotych)

Konsultacje pomysłu na aplikację mobilną
  • Udział w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy
  • Dostęp do zamkniętej grupy “akcjonariusze Escola S.A.”
  • E-book z najlepszymi artykułami dotyczącymi rynku mobile i IT na Twoją skrzynkę mailową
  • 1-godzinne konsultacje Twojego pomysłu na aplikację

Od 100 akcji (7000 złotych)

Opracowanie biznesowych i funkcjonalnych założeń aplikacji
  • Udział w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy
  • Dostęp do zamkniętej grupy “akcjonariusze Escola S.A.”
  • E-book z najlepszymi artykułami dotyczącymi rynku mobile na Twoją skrzynkę mailową
  • Opracowanie założeń funkcjonalnych i biznesowych aplikacji mobilnej według Twojego pomysłu!

Od 500 akcji (35.000 złotych)

Prototyp aplikacji mobilnej
  • Udział w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy
  • Dostęp do zamkniętej grupy “akcjonariusze Escola S.A.”
  • E-book z najlepszymi artykułami dotyczącymi rynku mobile na Twoją skrzynkę mailową
  • Klikalny prototyp aplikacji mobilnej wedle Twojego pomysłu wraz z dokumentacją

Od 1000 akcji (70.000 złotych)

Lunch z szefem Rady Nadzorczej oraz prezesem zarządu
  • Udział w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy
  • Dostęp do zamkniętej grupy “akcjonariusze Escola S.A.”
  • E-book z najlepszymi artykułami dotyczącymi rynku mobile o na Twoją skrzynkę mailową
  • Lunch z szefem Rady Nadzorczej prof. Witoldem Orłowskim oraz prezesem zarządu - dr. Krzysztofem Wojewodzicem

Od 2000 akcji (140.000 złotych)

Aplikacja mobilna
  • Opracowanie aplikacji mobilnej według Twojego pomysłu

Analiza rynku

Obecnie 50-60% ruchu w internecie jest generowana przez urządzenia mobilne. Liczba ta rośnie kilka procent rocznie.

W 2017 roku pobrano 178 miliardów aplikacji, w 2018 ponad 200 miliardów (statista, 2018). Obecnie jest używanych więcej smartfonów niż wynosi liczba mieszkańców Ziemi.

Od 2016 roku ruch w internecie to przede wszystkim ruch z urządzeń mobilnych!

W roku 2017 wydatki na reklamę online wyniosły prawie 4 mld zł, o 337 mln zł więcej niż rok wcześniej. Przełożyło się to na dynamikę wzrostu na poziomie 9% – podało IAB.

W roku 2017 reklama cyfrowa w Polsce osiągnęła wartość 3,96 mld zł, co oznacza wzrost o 9,3% w stosunku do roku wcześniejszego. 22,6% tej kwoty stanowiły wydatki na mobile. 894,96 mln zł – tyle wydano na mobile w Polsce w 2017 roku.

Po pierwszych trzech kwartałach 2018 roku inwestycje w reklamę online wzrosły o prawie 400 mln zł, dzięki czemu ich całkowita wartość przekroczyła 3 mld zł. Po trzech kwartałach udział mobile stanowi 25,9%, co stanowi wzrost rok do roku o 44%. Mobile jest najszybciej rosnącym segmentem rynku reklamy (dane za IAB).

Coraz więcej aplikacji jest pobieranych na telefony

Łączna liczba pobrań aplikacji z App Store i Google Play wyniosła ponad 200 miliardów w 2018 roku, co było wynikiem o 10% lepszym, niż w 2017 roku.

Perspektywy rozwoju rynku mobile

Voice User Interface (VUI)

2018-2019 to lata głosowych interfejsów użytkownika – Voice User Interface (VUI). Chodzi nie tylko o Amazon Echo, Google Home, ale także o coraz powszechniejsze posługiwanie się głosem, kiedy używamy smartfonów (Siri, Google Asystent).

Aplikacje B2B

Z rynku konsumenckiego rynek przesuwa się w stronę B2B - aplikacji tworzonych przez firmy dla swoich pracowników i wewnętrznych procesów biznesowych.

VR

Popularność gogli do wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR, Samsung Gear VR, Daydream View sprawił, że zaczęło powstawać coraz więcej w pierwszej kolejności gier w VR, a następnie także samych aplikacji.

AI (sztuczna inteligencja)

Coraz szersze wykorzystanie AI w aplikacjach mobilnych.

Aplikacje AR

Dzięki udostępnieniu przez Google i Apple narzędzi: w iOS 11 to ARKit, w Android to SDK ARCore.

Mobile in retail a także aplikacje zakupowe

Wg AppsFlyer 44% wszystkich nieorganicznych instalacji stanowią aplikacje zakupowe - najwięcej ze wszystkich kategorii.

Social mobile

Aplikacje social media zarówno w poprzednich latach jak i obecnie to najpopularniejsza kategoria pobieranych aplikacji z marketów. Obecnie najgorętszą jest Tik Tok (1 miliard pobrań).

Gry mobile

Z perspektywy globalnej gry wideo przyniosły twórcom w 2018 roku 137 mld dolarów wpływu. W Polsce rynek gier ogółem zarówno mobilnych, jak i PC, jak i konsolowych jest warty 26,2 mld zł. Wg AppsFlyer 40% tortu nieorganicznych pobrań stanowią gry.

Jednak prawdziwa rewolucja dopiero przed nami

Będzie ona związana z rozwojem usług wokół internetu 5G - czyli ultraszybkiego internetu. Wówczas każdy element naszego otoczenia będzie mógł być kontrolowany jak i analizowany przez telefony.

Produkty własne Escola S.A.

Escola S.A. działa na rynku aplikacji mobilnych, który jest rynkiem światowym, na którym działają tysiące podmiotów. Wyjątkowym atutem Escola S.A. jest portfolio klientów obejmujące banki, korporacje, firmy z branży paliwowej, farmaceutycznej i sieci sklepów.

Dodatkowym atutem Escola S.A. jest rozwój produktów własnych takich jak:

  • Aplikacja dla właścicieli zwierząt “Pupile”
  • Aplikacja dla Galerii Handlowych

Przykłady wizualizacji dla właścicieli zwierząt

Strategie wyjścia z inwestycji dla inwestora

Debiut Giełdowy

Escola jest grupą, która rozwija się dynamicznie w zakresie zysków i osiąga bardzo dobry zwrot z inwestycji. Przy spełnieniu wszystkich założeń inwestycyjnych może wejść na Giełdę w ciągu kilku najbliższych lat.

Przejęcie przez inwestora branżowego

Alternatywną ścieżką rozwoju jest przejęcie przez inwestora branżowego firmy. Escola S.A. jako lider rynku mobile w Polsce może być ciekawym punktem akwizycji poprzez większą firmę z branży IT (w Polsce Asseco, Comarch) lub zagraniczny podmiot, który będzie poszukiwał kompetencji w obszarze aplikacji mobilnych.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Wycena akcji została ustalona na podstawie metody wyceny – zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF). W Radzie Nadzorczej zasiada kilku wybitnych specjalistów z zakresu wyceny spółek oraz inwestowania z bogatym doświadczeniem na rynku finansowym.

Tak. Nabyte akcje można w każdym momencie sprzedać. Nie wymagane są w tym celu żadne zgody. Należy jednak poinformować spółkę o takiej transakcji.

Posiadanie akcji nie wiąże się z żadnymi obowiązkami. Akcjonariusz ma za to prawo uczestniczyć w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy zamykającym rok obrachunkowy Spółki.

Uważamy, że spółki powstają po to by generowały zyski. Nie jesteśmy startupem, który przez wiele lat przynosi straty, aby potem przynieść (lub nie) spektakularne zyski. Kierujemy się jednakże zasadą, że można na obecnym etapie wypłacać akcjonariuszom niewielkie zyski, lub grać na wzrost wartości spółki reinwestując zysk. Spółki technologiczne mają znacznie większą stopę zwrotu i inaczej ustala się ich wyceny, niż spółki kapitałowe z innych branż. Dlatego planujemy aż do debiutu giełdowego lub sprzedaży do inwestora branżowego nie wypłacać dywidendy, ale inwestować ją w pozyskanie nowych rynków oraz przejęcia mniejszych spółek, dzięki czemu możliwe będzie uzyskanie większej wartości przy debiucie giełdowym. Mówiąc w skrócie - gramy na długoterminowy wzrost wartości rezydualnej spółki Escola S.A.

W miarę rozwoju spółki, jej wartość będzie rosła. Od czasu utworzenia Escola S.A. spółka rozwija się zwiększając swoje przychody, portfolio klientów, zakres oferowanych usług i produktów. To automatycznie przekłada się na wycenę spółki i możliwość sprzedaży akcji dla inwestora branżowego lub na Giełdzie.

Tak, współpracujemy w tej kwestii z platformą Beesfund.com, która ma doświadczenie z podobnymi akcjami oraz kancelarią prawną dbającą o kwestie formalno-prawne. Akcja została zgłoszona do Komisji Nadzoru Finansowego.